Normaal was ik op 18 februari begonnen aan de effectieve lichamelijke voorbereiding voor dezelange afstandswandeling, van 18/02 tot 18/05 heb ik daar 3 maanden voor. Helaas heeft de griep er tot nu toe een stokje voorgestoken. Zelfs de wekelijkse spinning gaat niet door.

 Doel? Wat vermageren vóór ik vertrek en de voeten inlopen door regelmatig te gaan wandelen en de afstand regelmatig te verhogen.

Zondag 17 maart, 15 dagen ziek geweest en dan nog een drukke week gehad. Niets hoor, de lente komt eraan. Wandelen, fitness en spinning moeten me in goede conditie brengen.

Vooral de voeten terug belasten en langzaam naar hogere sferen brengen. Die van ons die binnen 14 dagen met pensioen gaat zal me meer vrijheid geven wat betreft de plaatsen om te gaan wandelen. Ik kan nu met de wagen naar het vertrekpunt en het gebied waar ik wil wandelen brengen. Nog twee maanden tijd om me startklaar te zetten.

19 maart 2019 Durmewandeling

Vandaag mooi weer, niet de stoute maar de wandelschoenen aangetrokken en de Nikon mee. 

Wat wandelen om de voeten in te wijden, rustig aan beginnen en ondertussen de nieuwe Nikon wat uitproberen. Met obectief 50mm, en een objectief 18-55 mm.

Afstand 8,290 km/ tijd 2:03:42/ Gem 4:03 pu. Een rustige beginwandeling met de lente in aantocht.

 

21 maart 2019 Buggenhoutbos

Vandaag nog steeds in ontspannen relaxmodus. Gezapig wandelen in een mooi bos, foto hier, foto daar. En de voetjes nog wat verwennen.  De eendjes wat gevoederd...Maw, niet doorgetrapt. Fluistert         

Afstand 8,820 km/ tijd 2:19:41/Gem: 3,78pu

Om 19:30 gaan spinnen, halverwege de sessie kreeg ik problemen om te volgen. Hartslag nagekeken, 132 bpm, niet speciaals. Bij de laatste oefening moest ik me zetten omdat ik niet meer kon volgen en een bedrukkend gevoel had op de borst.

Ik had moeten weten wat het was omdat ik het al eens had meegemaakt, hartritmestoornissen. Mijn hart ging van 65 naar 170, naar 130, naar 80 naar 160, Zo dom geweest om eerst nog naar huis te rijden, en daar de spoed opgebeld en uitgelegd wat het probleem was en of ik daarmee naar de dokter moest of de spoed. Daar kreeg ik het antwoord er mee naar de spoed te komen.

Zogezegd zo gedaan, na metingen beslisten ze om me in slaap te brengen en me een schok op het hart te geven met de defibrilator om mijn hart terug in het juiste ritme te brengen. 

Ik werd wakker en het ritme was terug normaal, nog wel een hartslag van rond de 80 maar daarvoor kreeg ik dan een pilletje om deze ook omlaag te brengen. Uiteindelijk om 01:30 in de nacht terug thuis gekomen. En deze morgen de dienst cardiologie opgebeld om een afspraak te maken om de oorzaak te achterhalen van de hartritmestoornissen en wat eraan te doen. 

 

Hervatting 3 april 2019

Na de hartritmestoornissen en bezoek aan cardioloog de raad gekregen geen spinning meer te doen. Te intensief en de trekker voor de twee keer dat ik hartritmestoornissen kreeg.Voor de rest, fitness, wandelen of fietsen en langdurige inspanningen toegelaten. Dan een drukke week gehad met de voorbereidingen en het afscheidsfeest van die van ons die op 1 april met pensioen is gegaan.

Vandaag dus hervat met een fitnesstraining.   Tijd: 1:39:04 / 735 kal / 89bpm.

Crosstrainer /Loopband/ Roeitoestel

De hartslag ligt nog wat laag, waarschijnlijk door het gebruik van de medicatie om de hartslag naar beneden te krijgen na de stoornissen. Maw, ik kan er gerust mee stoppen. Ik ga nog wel een tijdje de hartslag in het oog houden voor alle zekerheid. Morgen een wandeling aan de nederlandse grens rustige 9 km.

 

Tweelanden route 4 april 2019

Vandaag redelijk weer, droog en half bewolkt. Op naar De Klinge met de bus van 11:58 tot aan de kerk waar de Tweelanden route begint.

Het eerste stuk door het Clingebos was het mooiste traject van de wandeling. Daarna werd het wat openener maar in het algemeen een mooie rustige wandeling. Enkele wandelaars met en zonder hond, en een hele school met kleuters die je van ver kon horen en die hetzelfde pad volgden. Rustig aan, af en toe een foto trekken en met 5 minuten op een bankje gezet.Met de bus van 15:19 terug en om 15:50 terug thuis.

Afstand: 9,7 km / Gem pu 3:78 / actieve tijd 2:33:33 / Gem hartslag 102 bpm

In het spoor van Mercator 10 april 2019

Mooi weer vandaag, vandaag een wat langere wandeling. Vertrek in Rupelmonde. De helft van de wandeling ging langs de Scheldedijk. Rustig en met momenten mooie uitzichten. Af en toe een wielertoerist en een kudde schapen die de dijk kort houden. 

De éne keer een frisse wind, en een beetje later begint het dan weer warm te worden. Eet en drinkpauze gehouden aan het fort van Steendorp, rustig plaatsje en heerlijk zonnetje zonder wind. Even de weg uit het oog verloren en het hele fort rond gewandeld. Tot ik zag dat ik terug op het vertrekpunt van het fort stond, oeps, een stuk terug wandelen om daar de route te hervatten. Dan nog een keer op een onderbreking van het traject gestoten waaroor ik alweer een stuk terug moest om via een andere weg terug op het traject te komen. Afstand was normaal 13 km, met deze omwegen kwam het op 14,550 km.

Hoe dan ook, best een mooie wandeling en de voeten eens belast met wat meer kilometers.

Afstand: 14,550 km / tijd: 3:30:16 / 4,140 km gem snelheid pu

Puyenbroeck/Pereboomsgatpad 12/18 april 2019

Op 12 april naar Puyenbroeck (Wachtebeke) gereden om de buitenkant van het domein af te wandelen.

8,02 km/ 2,02,18 tijd/ 3:92 gem.p.u

 Op 18 april het Pereboomsgatpad aan Moerbeke.

15,200 km/ 3,30,16 tijd/ 4,140 gem.

Twee maal fitness in de week hoort ook tot de regelmaat met meestal minstens 1 uur fitness, en een half uur krachttraining.

Nog 4 weken en den deze is alweer weg op de weg.Cool

 

 

Wandelknoopunten Dinsdag 23 april 2019

Vandaag mooi weer en beslist om de wandelknooppunten te gebruiken. Wandelingen van 20km zijn zo goed als niet te vinden. Daarom maar beslist om via de wandelknooppunten een wandeling van 20km te creëren. De wandeling vertrekt in Moerbeke om via Kastel, Driegoten en den Bunt terug te keren naar Moerbeke. Best een mooie en gevarieerde wandeling. Om 9:40 vertrokken en om 14:30 kop terug aan de wagen.

Afstand 20:09 km / tijd 4:49:27 /  Gem.p.u 4:180 km

Dubbele wandeling Azaleapad en Aardbeipad 25 km

Na enkele kleine wandelingen voor het vertrek nog eens een grotere wandeling gedaan. Vertrek in Lochristi achter de kerk, het Azaleapad. Lengte 9 km. Halverwege overgeschakeld op het Aardbeienpad in Beervelde. Uiteraard moest ik hiervoor een verbindingsweg nemen om over te schakelen. Het aardbeienpad is 13 km lang, maakt dat beide paden een lengte hebben van 22 km, voeg daarbij de verbindingsweg heen en weer kwam ik aan een totaal van 25 km en 70 meter. Beide paden had ik als gpx-file op de smartphone gezet. Helaas bleek in het eerste gedeelte een stuk van het traject niet juist te zijn, waar de weg een bocht van 90° maakte, moest ik rechtdoor. Er was wel een versperring in de vorm van een afneembare kabel waar normaal gezien electriciteit op stond, niet dus. Ik dus maar recht door, kwam terecht in een weide, een tweede weide waar paarden stonden, en vervolgens een omgeploegde akker waar ik aan de zijkant tot aan de enkels in het zand wegzakte. Een paar maal onder de prikkeldraad, en één keer een gracht over die aan de oever vol netels stond. Gezien ik een short aan had, deze eerst plat getrapt alvorens af te zakken en over te springen. Uiteindelijk kwam ik aan een voetbalveldje waar ik naast kon gaan, om tenslotte nog één keer onder een prikkeldraad te kruipen en vervolgens op het juiste pad uit te komen. Gps systemen, wat een gemak. Daarna via de verbindingsweg richting Beervelde om daar het Aardbeipad te beginnen wandelen. Al bij al niet echt een wandelpad, weinig natuur, veel asfalt, drukke wegen, de E17 in de nabijheid. Geregeld door een woonwijk. Zeker 95% asfalt. Met als gevolg dat mijn voeten stilaan meer en meer pijn kregen. Op het einde van het Aardbeienpad terug de oversteek gemaakt naar het Azaleapad om vervolgens de laatste kilometers af te haspelen. Hoe dan ook, mijn training heb ik gehad, 25 km en zeer lastige wegen, goed weer, zon en wind,en zere voeten. Maar ik zou géén van beide paden aanraden om te wandelen. Ik sta nu klaar om te vertrekken op 18 mei richting Rheine waar ik op 20 mei vertrek aan de wandeling. Een bougieke aansteken om goed weer te hebben, en de medaillonnekes niet vergeten. See you later. Cool

Afstand 25,070 km / Tijd 6:06:58 / Gem p.u 4,100 km